Pædagogik

  

 

MÅLET

  • Mål og medansvar
  • Åbenhed og faglig sparring
  • Læring til tiden
  • Eleven i centrum
  • Tydelig kobling
     

Skolens pædagogisk didaktiske grundlag

Roskilde Tekniske Skoles samlede bestræbelser går på, at alle vores elever skal have den bedst mulige uddannelse.

En uddannelse der imødekommer de aktuelle kompetencer, som samfundet kræver. Alle medarbejdere og praktikværter arbejder dagligt sammen om at skabe de allerbedste rammer for at sikre dette mål. Det gør vi bl.a. ved at skabe en helhedsorienteret læringskultur, der bygger på følgende fælles pædagogiske og didaktiske grundlag, som er en del af Roskilde Tekniske Skoles samlede værdigrundlag, mission, vision og strategi.

Klik ind og læs mere om de fem elementer, der sammen udgør MÅLET:

  • Mål og medansvar

    Vores elever skal opleve en målrettet undervisning, hvor mål og rammer for uddannelser, forløb og lektioner tydeliggøres og bruges aktivt.
    Vi lægger vægt på en tydelig klasseledelse, hvor lærerne stiller krav til eleverne og giver dem medansvar til fællesskabets bedste.
    Vores lærere er ambassadører og rollemodeller i forhold til skolens normer og værdier. Det skaber klarhed om den forventede adfærd på skolen, bidrager til almen dannelse og styrker lærer-/elevrelationerne.
    Undervisningen tilrettelægges, så der skabes rum for trivsel, læringsfællesskaber og netværksdannelse, og lærerne arbejder bevidst med elevernes samarbejds- og relationskompetencer.

Udskriv

ROSKILDE TEKNISKE SKOLE

 Til forsiden

 

Roskilde Tekniske Skole
Pulsen 10, 4000 Roskilde

 46 300 400

 Mandag-torsdag kl. 8-15.30
 Fredag kl. 8-14

Foråret 2025:
 Kr. Himmelfart 29-30/5: lukket
 Grundlovsdag 5/6: kl. 8-12
 2. pinsedag 9/6: lukket


 rts@rts.dk

CVR: 44053128
EAN: 5798000556874

Post sendes til:
Postboks 132, 4000 Roskilde